No to mamy :P
Witajcie
Cóż, jak widzę miałem też rację, że Armed Assault będzie totalną klapą pod względem 'dorównywania' OFP.
W sumie szkoda, bo może bym z Wami pograł w ArmA, gdyby nie była taka kiepska
Pozdrówka
Cóż, jak widzę miałem też rację, że Armed Assault będzie totalną klapą pod względem 'dorównywania' OFP.
W sumie szkoda, bo może bym z Wami pograł w ArmA, gdyby nie była taka kiepska
Pozdrówka
kowalczyk.filip@gmail.com
THC-koval
+48531533691
THC-koval
+48531533691
No dobra... teraz ja
Nie mam zbyt dużego doświadczenia jeśli chodzi o AA. Mój czas spędzony przy grze to około 1h i to głównie "na piechotę". Jednak pozwolę sobie już teraz na wyrażenia swoich emocji związanych z tym "pierwszym razem".
Ogólnie gra mi się podoba. Na razie zdążyłem poruszać się w trzech miejscach: łąka z widokiem na miasto i morze, jakiś szczyt górski oraz 3 misja w lesie (za radą Pita).
Grając na standardowych ustawieniach (takich jak BIS dał), w rozdzielczości 1024x768x32 gra chodziła mi płynnie. Nawet kiedy zostałem zaatakowany w lesie (mis.3), wybuchy pocisków (granatów?) nie zachwiały płynnością gry. Podwyższając jakieś tam aliasingi, szadoły i izotropy (po prawej stronie w ustawieniach) grało mi się również przyzwoicie. Dopiero skok na rozdzielczość 1280x960x32 zachwiał płynnością.
Na pewno nie skreślę, gry jeśli chodzi o wymagania. Myślę, że każdy znajdzie właściwe dla siebie parametry, podczas których granie będzie sprawiać mu przyjemność.
Minus:
To w sumie wcale nie minus , ale byłem nieźle wkurzony, że nie mogę grać tak płynnie jak w OFP. Chodzi mi o klawiszologie Gość robił zupełnie nie to co chciałem... tylko poruszał się w dobrym kierunku. Np.: [Shift] – ja bez shiftu chodzę, a z shiftem biegam (przyspieszam), a tu było odwrotnie Minie troszkę czasu zanim poustawiam wszystko po swojemu.
Plus:
Hmm... powiem tak. Wszystko jest dla mnie plusem, co mogłem zobaczyć wcześniej na screenach a teraz w ruchu. Sylwetki żołnierzy, broń, ale przede wszystkim urzekł mnie las! Qrcze... teraz po lesie chodzi się jak po lesie, a nie jak po placu z drewnianymi słupami telegraficznymi Textury drzew, krzaki i liście, trawa, gdzieniegdzie jakiś mech, korzeń, kamień... poprostu ślicznie. ŚLICZNIE! ...ale i trudno. To nie to co OFP, gdzie szukaliśmy poruszającego się punktu, identyfikowaliśmy umundurowanie i seria.. Panowie... tam k..wa się wszystko rusza! Czasem nie wiedziałem co się dzieje Będzie trudno Panowie, oj będzie trudno ...ale chyba o to chodzi, prawda?
Myślę, że skrajnie pesymistyczne podejście do gry jest co najmniej przedwczesne!
Moja ocena jak na pierwszą godzinkę z ArmA to jakieś 8 (0-10) , ale uprzedzam, że może się lekko wahnąć, podczas następnych testów.
Pozdrawiam.
ps.
ps.
proszę nie mieć pretensji, jeśli użyję niektórych fragmentów z powyższej wypowiedzi na innym forum (nie chce mi się niektórych zdań wymyślać od nowa)
Nie mam zbyt dużego doświadczenia jeśli chodzi o AA. Mój czas spędzony przy grze to około 1h i to głównie "na piechotę". Jednak pozwolę sobie już teraz na wyrażenia swoich emocji związanych z tym "pierwszym razem".
Ogólnie gra mi się podoba. Na razie zdążyłem poruszać się w trzech miejscach: łąka z widokiem na miasto i morze, jakiś szczyt górski oraz 3 misja w lesie (za radą Pita).
Grając na standardowych ustawieniach (takich jak BIS dał), w rozdzielczości 1024x768x32 gra chodziła mi płynnie. Nawet kiedy zostałem zaatakowany w lesie (mis.3), wybuchy pocisków (granatów?) nie zachwiały płynnością gry. Podwyższając jakieś tam aliasingi, szadoły i izotropy (po prawej stronie w ustawieniach) grało mi się również przyzwoicie. Dopiero skok na rozdzielczość 1280x960x32 zachwiał płynnością.
Na pewno nie skreślę, gry jeśli chodzi o wymagania. Myślę, że każdy znajdzie właściwe dla siebie parametry, podczas których granie będzie sprawiać mu przyjemność.
Minus:
To w sumie wcale nie minus , ale byłem nieźle wkurzony, że nie mogę grać tak płynnie jak w OFP. Chodzi mi o klawiszologie Gość robił zupełnie nie to co chciałem... tylko poruszał się w dobrym kierunku. Np.: [Shift] – ja bez shiftu chodzę, a z shiftem biegam (przyspieszam), a tu było odwrotnie Minie troszkę czasu zanim poustawiam wszystko po swojemu.
Plus:
Hmm... powiem tak. Wszystko jest dla mnie plusem, co mogłem zobaczyć wcześniej na screenach a teraz w ruchu. Sylwetki żołnierzy, broń, ale przede wszystkim urzekł mnie las! Qrcze... teraz po lesie chodzi się jak po lesie, a nie jak po placu z drewnianymi słupami telegraficznymi Textury drzew, krzaki i liście, trawa, gdzieniegdzie jakiś mech, korzeń, kamień... poprostu ślicznie. ŚLICZNIE! ...ale i trudno. To nie to co OFP, gdzie szukaliśmy poruszającego się punktu, identyfikowaliśmy umundurowanie i seria.. Panowie... tam k..wa się wszystko rusza! Czasem nie wiedziałem co się dzieje Będzie trudno Panowie, oj będzie trudno ...ale chyba o to chodzi, prawda?
Myślę, że skrajnie pesymistyczne podejście do gry jest co najmniej przedwczesne!
Moja ocena jak na pierwszą godzinkę z ArmA to jakieś 8 (0-10) , ale uprzedzam, że może się lekko wahnąć, podczas następnych testów.
Pozdrawiam.
ps.
ps.
proszę nie mieć pretensji, jeśli użyję niektórych fragmentów z powyższej wypowiedzi na innym forum (nie chce mi się niektórych zdań wymyślać od nowa)
Tak dla zasady: Zawsze po niewłaściwej stronie!
- Pit
- Kapitan
- Posty: 6771
- Rejestracja: 20 maja 2002, 0:36
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Dane teleadresowe: http://www.8r.armagame.pl/viewtopic.php?f=79&t=7998
- Rozmiarówka: http://www.8r.armagame.pl/viewtopic.php?f=80&t=8123
- Kontakt:
Moje pierwsze 5h ArmA...
Grafika.
O wiele bardziej sprzętowo wymagjąca. Na początku kolorystyka świata nie zrobiła na mnie żadnego wrażenia, co musialem skorygowac odpowiednią a wrecz skrajną korekcją gamma. Tekstury nabierają wyrazu o klasę lepsza niz w OFP dopiero przy ustawieniach normal w zwyż, co niestety nie będzie mi dane ogladac aby grac przyzwoicie płynnie w MP.
W OFP grałem w rozdzielczości 1600x1200, niestety w ArmA rozdzielczośc spadła mi do 1024x768 (w mieście/lesie) i 1280x960 (na przestrzeniach, misje coop). Oczywiście zaawansowane ustawienia textur, detali, aliasingu i cieni są różne w tych rozdzielczościach tak aby dawały przynajmniej 20fps.
Mam wrażenie, że u mnie cienie są skopane. Na razie wina obarczam moją grafe lub sterowniki do niej. Kiedy mam włączone cienie na poziomie innym niż HIGH, drzewa i obiekty rzucają poprostu czarną plamę. Czasami przy obrocie głowy, bieganiu te czarne plamy stają się obrazem innej rzeczywistości (coś w rodzaju efektu lustra). Generalnie lepiej wyłączyc cienie w ogóle. Bardzo wtedy wzrasta liczba fps niż oglądac czarne dziury, z których wyrasta trawa. Czasami lecąc, widziałem biełe "owieczki" na łące, po zbliżeniu się na odległośc ok 100m, owieczki odzialy się w teksturę i okazaly się krzaczkami.
Klawiszologia.
Długo szukałem nowych ustawień klawiszy, żeby poczuć pewność w poruszaniu się. I jeszcze muszę nad tym popracować. Wydaje mi się jednak za genialne rozwiązanie lewego przycisku myszy. Działa na zasadzie przybliżenie>przymieżenie>przyblizenie szczerbiny/optyki>przymierzenie szczerbiny/optyki. Bardzo mi to odpowiada. Na plus zaliczam również mozliwośc przypisania funkcji klawiszowi, który został naciśnięty 2x - np stałe wychylenie w bok.
Animacje.
Ogólnie o wiele ładniejsze. Jednak brakuje mi tego wywijania nogami postrzelonego przez nas wroga - to było dynamiczne. teraz wszystko jest bardziej dopracowane w szczegółach ale jakieś takie ślamazarne. Jak już wspomniał Robi, wszystko w lesie sie porusza. to niesamowite wrażenie. Rzeczywiscie będzie trudno... ale za to wreszcie widać, że to żywa natura.
Dźwięk.
Tu niewiele mogę powiedzieć, bo kartę muzyczna mam prymitywną. dlatego moje wrażenia są gorsze niż w OFP. Dźwięki strzałów są tępe, proste. Nie słychać odgłosów zamka. Pochwalic muszę za to odgłosy otoczenia. Bardziej w sensie zadbania o to by się one pojawiały. Gdziekolwiek sie znajdziemy, farma, las, asfaltowa droga, pustynia - dźwieki odzwierciedlają otoczenie. Wprawia to nas w odpowiedni klimat, słychac pianie koguta, latajace muchy na łące, nasze kroki na asfalcie i na piasku.
Realność.
Hmmm... tu jest jeszcze dużo do sprawdzenia. Póki co... startując samolotem typu Camel na łące, przejechałem wiele połaci tejże łąki, dolin by sie wreszcie rozbić, choć pewnie w rzeczywistości zrobiłbym to już po 300m.
Latanie helikopterem ma zupelnie inna filozofię niż w OFP, myszką steruję się na zasadzie niecki lewo-prawo, powoduje to zmiane kierunku lotu odwrotnie niz sie wychyla pojazd i nasza mysz - jest trudniej.
Strzelanie jest trudniejsze ponieważ jest znacznie większy rozrzut. Dodatkowo utrudnia nam odrzut broni co sprawia, że serie będą już nie tak skuteczne jak w OFP (moje bronie nie miały trybu serii).
Raz lecąc heli wpadłem do wody i sie nie rozbiłem. Pojazd zaczął tonąć, moja kobina znalazła się pod wodą. Opuściłem helikopter i zacząłem płynąć do brzegu - tak żołnierze w ArmA pływają! Na początku miałem na plecach karabin. Pływanie to jednak wyczerpująca rzecz, bo gdy po dłuuuższej chwili dotarłem do zbawczego brzegu okazało się, że moja broń zaginęła. Zapewne moja postać pozbyła się zbędnego balastu.
Inna historia to jak zostałem postrzelony w nogi. Podobnie jak w OFP donośne jęknięcie towarzyszy niemocy podniesienia się. Dodam, że znajdowałem sie na metalowej wieży. Postanowiłem więc zejść - niestety, nie było to możliwe. Opcja zejść nie pojawiała się, co akurat w sytuacji uszkodzonych kończyn dolnych jest uzasadnione. Tylko co dalej? Zapewne poprawione kolizje obiektów nie pozwoliły mi róznież zeskoczyć czy też spaść z wieży. Na moje nieszczęście zabiłem wszystkich wrogów i zużyłem granaty. gdyby nie ESC pewnie zostałbym na wieży do momentu wykrwawienią lub śmierci głodowej - to tak ku przestrodze kamperom .
Interfejs.
Coraz bardziej zaczyna przypominać hybryde OFP i innych znanych strzelanek jak AA, CS. Ikony pojawiające się na środku ekranu symbolizuja wejście do pojazdu, dozbrojenie, przeladowanie są dla mnie poprostu smieszne, ale w szybkiej grze MP praktyczne.
Podsumowanie.
Ogólnie gra nie zrobiła na mnie dużego wrażenia. Do wszystkiego muszę się przekonywać i dać sobie czas zanim ostatecznie ocenię to na minus lub plus.
Na razie oceniam grę na 5 w skali 0-10.
Cóż OFP na początku też było trudne.
Testowałem na sprzęcie:
Laptop IBM T60p + monitor 19"
Intel Core Duo T2600 (2.16GHz)
2GB RAM
ATI Mobility FireGL V5200 (256MB)
Grafika.
O wiele bardziej sprzętowo wymagjąca. Na początku kolorystyka świata nie zrobiła na mnie żadnego wrażenia, co musialem skorygowac odpowiednią a wrecz skrajną korekcją gamma. Tekstury nabierają wyrazu o klasę lepsza niz w OFP dopiero przy ustawieniach normal w zwyż, co niestety nie będzie mi dane ogladac aby grac przyzwoicie płynnie w MP.
W OFP grałem w rozdzielczości 1600x1200, niestety w ArmA rozdzielczośc spadła mi do 1024x768 (w mieście/lesie) i 1280x960 (na przestrzeniach, misje coop). Oczywiście zaawansowane ustawienia textur, detali, aliasingu i cieni są różne w tych rozdzielczościach tak aby dawały przynajmniej 20fps.
Mam wrażenie, że u mnie cienie są skopane. Na razie wina obarczam moją grafe lub sterowniki do niej. Kiedy mam włączone cienie na poziomie innym niż HIGH, drzewa i obiekty rzucają poprostu czarną plamę. Czasami przy obrocie głowy, bieganiu te czarne plamy stają się obrazem innej rzeczywistości (coś w rodzaju efektu lustra). Generalnie lepiej wyłączyc cienie w ogóle. Bardzo wtedy wzrasta liczba fps niż oglądac czarne dziury, z których wyrasta trawa. Czasami lecąc, widziałem biełe "owieczki" na łące, po zbliżeniu się na odległośc ok 100m, owieczki odzialy się w teksturę i okazaly się krzaczkami.
Klawiszologia.
Długo szukałem nowych ustawień klawiszy, żeby poczuć pewność w poruszaniu się. I jeszcze muszę nad tym popracować. Wydaje mi się jednak za genialne rozwiązanie lewego przycisku myszy. Działa na zasadzie przybliżenie>przymieżenie>przyblizenie szczerbiny/optyki>przymierzenie szczerbiny/optyki. Bardzo mi to odpowiada. Na plus zaliczam również mozliwośc przypisania funkcji klawiszowi, który został naciśnięty 2x - np stałe wychylenie w bok.
Animacje.
Ogólnie o wiele ładniejsze. Jednak brakuje mi tego wywijania nogami postrzelonego przez nas wroga - to było dynamiczne. teraz wszystko jest bardziej dopracowane w szczegółach ale jakieś takie ślamazarne. Jak już wspomniał Robi, wszystko w lesie sie porusza. to niesamowite wrażenie. Rzeczywiscie będzie trudno... ale za to wreszcie widać, że to żywa natura.
Dźwięk.
Tu niewiele mogę powiedzieć, bo kartę muzyczna mam prymitywną. dlatego moje wrażenia są gorsze niż w OFP. Dźwięki strzałów są tępe, proste. Nie słychać odgłosów zamka. Pochwalic muszę za to odgłosy otoczenia. Bardziej w sensie zadbania o to by się one pojawiały. Gdziekolwiek sie znajdziemy, farma, las, asfaltowa droga, pustynia - dźwieki odzwierciedlają otoczenie. Wprawia to nas w odpowiedni klimat, słychac pianie koguta, latajace muchy na łące, nasze kroki na asfalcie i na piasku.
Realność.
Hmmm... tu jest jeszcze dużo do sprawdzenia. Póki co... startując samolotem typu Camel na łące, przejechałem wiele połaci tejże łąki, dolin by sie wreszcie rozbić, choć pewnie w rzeczywistości zrobiłbym to już po 300m.
Latanie helikopterem ma zupelnie inna filozofię niż w OFP, myszką steruję się na zasadzie niecki lewo-prawo, powoduje to zmiane kierunku lotu odwrotnie niz sie wychyla pojazd i nasza mysz - jest trudniej.
Strzelanie jest trudniejsze ponieważ jest znacznie większy rozrzut. Dodatkowo utrudnia nam odrzut broni co sprawia, że serie będą już nie tak skuteczne jak w OFP (moje bronie nie miały trybu serii).
Raz lecąc heli wpadłem do wody i sie nie rozbiłem. Pojazd zaczął tonąć, moja kobina znalazła się pod wodą. Opuściłem helikopter i zacząłem płynąć do brzegu - tak żołnierze w ArmA pływają! Na początku miałem na plecach karabin. Pływanie to jednak wyczerpująca rzecz, bo gdy po dłuuuższej chwili dotarłem do zbawczego brzegu okazało się, że moja broń zaginęła. Zapewne moja postać pozbyła się zbędnego balastu.
Inna historia to jak zostałem postrzelony w nogi. Podobnie jak w OFP donośne jęknięcie towarzyszy niemocy podniesienia się. Dodam, że znajdowałem sie na metalowej wieży. Postanowiłem więc zejść - niestety, nie było to możliwe. Opcja zejść nie pojawiała się, co akurat w sytuacji uszkodzonych kończyn dolnych jest uzasadnione. Tylko co dalej? Zapewne poprawione kolizje obiektów nie pozwoliły mi róznież zeskoczyć czy też spaść z wieży. Na moje nieszczęście zabiłem wszystkich wrogów i zużyłem granaty. gdyby nie ESC pewnie zostałbym na wieży do momentu wykrwawienią lub śmierci głodowej - to tak ku przestrodze kamperom .
Interfejs.
Coraz bardziej zaczyna przypominać hybryde OFP i innych znanych strzelanek jak AA, CS. Ikony pojawiające się na środku ekranu symbolizuja wejście do pojazdu, dozbrojenie, przeladowanie są dla mnie poprostu smieszne, ale w szybkiej grze MP praktyczne.
Podsumowanie.
Ogólnie gra nie zrobiła na mnie dużego wrażenia. Do wszystkiego muszę się przekonywać i dać sobie czas zanim ostatecznie ocenię to na minus lub plus.
Na razie oceniam grę na 5 w skali 0-10.
Cóż OFP na początku też było trudne.
Testowałem na sprzęcie:
Laptop IBM T60p + monitor 19"
Intel Core Duo T2600 (2.16GHz)
2GB RAM
ATI Mobility FireGL V5200 (256MB)
"Don't forget nothing" - MAJOR ROBERT ROGERS, 1759
8BZ - 8 Brygada Zmechanizowana | 8R - Ósma Rangers
8BZ - 8 Brygada Zmechanizowana | 8R - Ósma Rangers
Wszystko byłoby ładnie i pięknie, ale...
1. Jak u diabła przełącza się bronie? W OFP ja miałem od tego spacje, czyli np.: strzał, seria, auto, granat i znowu seria itd. a jak jest w AA, bo za Chiny nie mogę wyczaić
2. Czy w AA są tylko 2 tryby przemieszczania się, czyli chodzenie i bieganie? Jeśli tak to brakuje mi tutaj "sprintu" Nie podoba mi się, kiedy "przeskakuję przez ulicę" pod obstrzałem w tempie biegu na 5km Jeśli ktoś choć przez moment grał np. w Tomb Raidera 4 to wie o co mi chodzi z tym sprintem.
1. Jak u diabła przełącza się bronie? W OFP ja miałem od tego spacje, czyli np.: strzał, seria, auto, granat i znowu seria itd. a jak jest w AA, bo za Chiny nie mogę wyczaić
2. Czy w AA są tylko 2 tryby przemieszczania się, czyli chodzenie i bieganie? Jeśli tak to brakuje mi tutaj "sprintu" Nie podoba mi się, kiedy "przeskakuję przez ulicę" pod obstrzałem w tempie biegu na 5km Jeśli ktoś choć przez moment grał np. w Tomb Raidera 4 to wie o co mi chodzi z tym sprintem.
Tak dla zasady: Zawsze po niewłaściwej stronie!
Hmmm pierwsze wrażenie nie najgorsze... graficzka ładna ale...... żeby nie rozbic się helikopterem lecac pionowo w dół a potem za drugim razem zaplatajac sie miedzy drzewami to już nie wiem... za każdym razem wyszedłem bez szwanku.
Ciekawie wygladal ostrzal z dzialka w wozie bojowym... w czasie ostrzalu pojazd nie mogl sie poruszac przez odrzut z broni
Ciekawosta: mozna zestrzelic ptaszki
Ciekawie wygladal ostrzal z dzialka w wozie bojowym... w czasie ostrzalu pojazd nie mogl sie poruszac przez odrzut z broni
Ciekawosta: mozna zestrzelic ptaszki
Dzisiaj troche znowu pobiegałem... zapodałem w ustawieniach wszystko na High i...
- normalny teren ok 25-50 klatek (te 50 rzadko)
- zabudowany ok 18-25
- zalesiony ok 8-15
Bardzo ciekawie wygląda trafienie w głowe
Troche draznia niektóre bugi, ale miejmy nadzieje ze zostana poprawione
Dodane:
Ehhh stare błędy...
http://www.pabllosite.cba.pl/arma1.GIF - Zamurowany w murku
http://www.pabllosite.cba.pl/arma3.GIF - Latajace ludziki po trafieniu z rakietnicy
http://www.pabllosite.cba.pl/arma2.GIF - Trafiony ptaszek pikuje w dół
- normalny teren ok 25-50 klatek (te 50 rzadko)
- zabudowany ok 18-25
- zalesiony ok 8-15
Bardzo ciekawie wygląda trafienie w głowe
Troche draznia niektóre bugi, ale miejmy nadzieje ze zostana poprawione
Dodane:
Ehhh stare błędy...
http://www.pabllosite.cba.pl/arma1.GIF - Zamurowany w murku
http://www.pabllosite.cba.pl/arma3.GIF - Latajace ludziki po trafieniu z rakietnicy
http://www.pabllosite.cba.pl/arma2.GIF - Trafiony ptaszek pikuje w dół
Czyli już nie gracie w poczciwego Flashpointa? A dzisiaj przychodzi do mnie nowy sprzęt komputerowy...
Mam nadzieję, że ArmA na nim odpali, tylko wpierw stestuję demo i ocenię czy warto kupować.
@Pit
Mam nadzieję, że ArmA na nim odpali, tylko wpierw stestuję demo i ocenię czy warto kupować.
@Pit
kowalczyk.filip@gmail.com
THC-koval
+48531533691
THC-koval
+48531533691
Forrestal pisze:Sprzet taki:
http://www.8bzofp.ofpe.info/index.php?f ... tal&game=2
Wszystkie foty robione przy takich ustawieniach:
http://forrestal.webd.pl/arma/arma_gfx_config.jpg
Wiekszosc czasu plynnie. Wymagania takie jak OFP - nie ma kompa ktory to pociagnie na max. Ot, taki engine...